Deklaracja ZUS RSA stanowi załącznik do deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA i jest to imienny raport miesięczny o wypłaconych świadczeniach i przerwach w opłacaniu składek.
Raport ten składa się w celu przekazania informacji o wypłaconych świadczeniach np. wynagrodzeniu chorobowym, zasiłku chorobowym, opiekuńczym, macierzyńskim oraz o przerwach w opłacaniu składek np. urlopie bezpłatnym, nieobecności usprawiedliwionej.

W celu utworzenia deklaracji RSA należy wejść w Księgowość > Deklaracje ZUS > kliknąć Dodaje deklarację.
W oknie tworzenia deklaracji zaznaczamy właściwy typ RSA i wskazujemy miesiąc księgowy, którego ma dotyczyć deklaracja.

Po kliknięciu Zapisz utworzoną deklaracje można pobrać w postaci pliku PDF i KEDU (format XML) bądź usunąć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *