Aby wprowadzić fakturę zakupu mamy dwie opcje: opcja pierwsza – wprowadzanie ręczne, lub opcja druga– wprowadzenie zeskanowanych dokumentów (funkcja OCR).

Opcja pierwsza, należy wejść w zakładkę Wydatki>Wprowadź dokument, wpisać wszystkie dane, a następnie wybrać klawisz Zapisz dokument.

wprowadzanie fa zakup

Opcja druga, należy wejść w zakładkę Wydatki>Dodaj scan oraz wybrać zapisany na dysku w komputerze odpowiedni plik z fakturą.

Pojawi się okno Dodawanie pliku.

dodaw dokumentu

System wczytał dokument PDF , wykrył, iż zawiera on więcej niż jedną stronę  i pyta czy ma podzielić dokument na strony, należy suwakiem zaznaczyć odpowiednią odpowiedź (w prawo na tak, lub w lewo na nie). Kolejno należy zaznaczyć klawisz Zakończ dostawanie lub Dodaj dokument.

Dokument jest dostępny celem weryfikacji w zakładce Kokpit>Przegląd>Do weryfikacji

weryfikowanie dok.zakupu

 

Należy najechać na widoczny na ekranie skan dodanego dokumentu, dwa razy kliknąć w niego (prawym klawiszem myszki), a następnie system nas przeprowadzi do weryfikacji danych.

Może się okazać, że plik zawiera wiele faktur, wtedy system potrzebuje troche więcej czasu na ich odczytanie, można odświeżać stronę klikając na klawiaturze klawisz F5, aż wszystkie dokumenty z przetwarzania wejdą do sekcji do weryfikacji.

 

weryfikowanie dok.zakupu2

Jeżeli system nie rozpoznał jakiś danych lub wymagają one weryfikacji i poprawy, to nad dokumentem (żółty pasek) wypisze wszystkie ostrzeżenia, ponumeruje je i odpowiednio w panelu prawym, zobaczymy, które dane należy poprawić. Można to wpisać (prawy panel) w danym polu ręcznie, lub zaznaczyć myszką tekst na zeskanowanej fakturze i wyświetli się pasek z opcjami, należy zaznaczyć do jakiej opcji należy ten element (czy jest to nip, czy data, czy np. pozycja z faktury).

weryfikowanie dok.zakupu3

Gdy wszystkie dane będą już poprawne pojawi się informacja, że dokument jest zweryfikowany i klawisz zakończ. Należy zatwierdzić (zakończ).

dok zweryfik.

Dokument będzie widoczny na liście dokumentów.

lista wydatki

Można w tym momencie nadmienić, że są cztery sposoby na dodawanie faktur (lub innych dokumentów) do systemu.

4 sp dod dok

Należy spełnić parę wymogów odnośnie dodawania dokumentów (informacja poniżej).wymogi w dod scanow do systemu

W tym miejscu można odesłać wszystkich zainteresowanych, zgłębieniem tematu klientów , do skorzystania z naszej instrukcji obsługi strony od 6-13.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *