W celu prawidłowego zaksięgowania faktury zakupu dotyczącej środka trwałego od kontrahenta UE należy utworzyć i przypisać do dokumentu odpowiednią kategorię księgową.
W tym celu należy wejść w Dane i ustawienia > Ustawienia księgowe > Kategorie i kliknąć Dodaj kategorię.
Następnie w oknie dodawania kategorii należy określić m.in.: nazwę kategorii, typ (koszty), metodę rozliczania podatku VAT.
W sekcji „odliczenie VAT” należy rozwinąć listę i wybrać opcję „wewnątrzwspólnotowe nabycie środka trwałego”.
Utworzoną w ten sposób kategorię księgową należy przypisać do dokumentu na etapie jego księgowania (Księgowość > Księgowanie dokumentów > Księguj koszty).
Po zaksięgowaniu dane z dokumentu są widoczne:
1. w ewidencji sprzedaży oraz zakupu.
2. w JPK V7 > P_23 i P_24 oraz P_40 i P_41.