Fakturę korygującą (korektę) można wystawić tylko do wystawionej w systemie faktury sprzedaży.
Dokument ten wystawiany jest w celu skorygowania błędów dotyczących np. danych sprzedawcy, nabywcy, ilości, ceny, zwrotu towaru lub rezygnacji usług.
W tym celu należy rozwinąć „Dokumenty >  Sprzedaż, odnaleźć
właściwą fakturę i kliknąć Opcje > Wystaw korektę lub w razie braku dokumentu sprzedaży należy najpierw wystawić fakturę sprzedaży a później postępować wg. powyższej instrukcji.

Jeśli powodem wystawienia korekty jest zmiana danych nabywcy należy w danych kontrahenta kliknąć Edytuj lub Usuń.
Jeśli powodem wystawienia korekty jest zmiana wartości sprzedaży należy w tabeli „Stan po korekcie” wprowadzić odpowiednie zmiany ilości lub ceny netto.
Przed zapisaniem dokumentu należy podać przyczynę korekty (pole obowiązkowe).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *