Aby wysłać deklarację VAT-7 lub VAT-UE drogą elektroniczną należy najpierw utworzyć ją w systemie.
Funkcja ta jest dostępna w Księgowość > Podatki i ZUS > Deklaracje i rozliczenia podatkowe > Obowiązkowe rozliczenia miesięczne > VAT-7 > Utwórz.

W kolejnym kroku należy wybrać sposób wygenerowania deklaracji (automatycznie lub z edycją formularza).

Po wybraniu opcji automatycznego utworzenia, deklaracja zostanie wygenerowana i będzie gotowa do wysyłki do Urzędu Skarbowego.

W wypadku opcji „Utwórz wykorzystując formularz” zostanie on wyświetlony i będzie możliwy do edycji przed wygenerowaniem deklaracji.
Dla utworzonej deklaracji VAT-7 można kliknąć Wyślij wybierając jedną z dwóch metod:

1. Podpis kwotą przychodu umożliwia podpisanie deklaracji niżej wymienionymi danymi i wysyłkę do Urzędu Skarbowego.

2. Podpis certyfikatem kwalifikowanym polega na pobraniu dokumentu z metadanymi, zalogowaniu się do EPUAP, dodania wygenerowanego dokumentu zgodnie z tamtejszą instrukcją. Po podpisaniu dokumentu należy wybrać właśnie Podpis certyfikatem kwalifikowanym , co umożliwi wgranie go do systemu i wysyłkę.
UWAGA! Plik pobrany po podpisaniu profilem zaufanym może otrzymać znacznik (1) w nazwie. Należy go usunąć przed umieszczeniem w szybkafaktura.pl

Pozostałe Opcje dostępne dla utworzonej deklaracji VAT-7:
– Oznacz jako wysłany – umożliwia ręczne oznaczenie deklaracji VAT-7 jako wysłanej, w sytuacji, gdy wysyłka odbywa się poza systemem szybakfaktura.pl
UWAGA: Oznaczenie deklaracji jako wysłany jest procesem nieodwracalnym i uniemożliwia ponowne jej utworzenie lub wysyłkę.
– Opcje > Utwórz ponownie – pozwala na ponowne wygenerowanie dokumentu wybraną metodą.
– Opcje > Pobierz XML lub Pobierz PDF – pozwala na pobranie na dysk twardy komputera deklaracji w jednym z wybranych formatów.

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.