Eksport danych z dokumentów do programu Comarch Optima ERP jest obsługiwany za pomocą konektora.
Aby utworzyć taką integrację należy postępować według poniższej instrukcji:
1. Pobrać i zainstalować konektor.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie
W jaki sposób mogę pobrać i zainstalować konektor do eksportu danych?
2. Zalogować się do konektora.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie
3. Wejść w ustawienia Integracji i zaznaczyć program Comarch Optima
4. Uzupełnić dane niezbędne do wykonania integracji:
Login i hasło logowania do programu OPTIMA.
Katalog zapisu skanów uzupełniamy tylko w przypadku korzystania z licencji obiegu dokumentów w Optimie.
Uwaga: dodatkowa opcja „integracja z magazynem” umożliwia synchronizację rejestrów magazynowych. Dokumenty wyeksportowane z oznaczeniem rejestr magazynowy dodawane są do dokumentów handlowych a nie do rejestru vat
Po uzupełnieniu danych należy kliknąć Testuj.
Jeśli test połączenia z programem Optima zakończy się powodzeniem należy potwierdzić integrację klikając Integruj.
6. Dodać firmy do obsługi z programu Optima.
W przypadku, gdy użytkownikiem systemu jest biuro rachunkowe, zalecamy dodanie firm obsługiwanych w Optima do systemu.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie
7. Wykonać synchronizację danych firmy.
Synchronizacja umożliwia pobranie wszelkich danych niezbędnych do prawidłowego wykonania eksportu danych z dokumentów tj. kategorie, rejestry, serie, plany kont itp.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie