Dane z dokumentów przetwarzanych w systemie są eksportowane do wersji online Comarch Optima w formie pliku xml.
W tym celu należy wykonać następujące czynności
- W programie Comarch Optima należy wejść w System> Konfiguracja >Firma > Ogólne >Praca rozproszona.
- Ustawiamy opcję „księgowość” i wpisujemy dowolną wartość w polu „Identyfikator księgowości”.
3. W widoku konfiguracji w chodzimy „Stanowisko ? Praca Rozproszona ? Parametry” i wskazujemy „katalog przechowywania plików wymiany XML”.
4. Następnie logujemy się do systemu i wchodzimy do ustawień firmy. W zakładce „Integracja” zaznaczamy przy Comarch Optima pole „Aktywne” i w polu „Baza danych” wpisujemy „Identyfikator księgowości” z pkt. 2.
Aby wygenerować plik xml z danymi należy w widoku Dokumenty > Wszystkie lub Przychody/Wydatki zaznaczyć dokumenty do eksportu a następnie nad listą dokumentów kliknąć Opcje dla zaznaczonych.
W kolejnym oknie > Pobierz należy wybrać rodzaj pliku CDN OPTIMA.
Jak zaimportować do programu Optima plik xml?
Po wyeksportowaniu pliku xml w Optimie wchodzimy w menu „Narzędzia” i wybieramy „Praca rozproszona BR / Sprzedaż”.
Z podmenu wybieramy „Import” i wskazujemy plik.