Funkcja OCR pozwala na odczytywanie danych z dokumentów elektronicznych (pdf., jpg, png., tiff.), dzięki czemu nie ma konieczności wprowadzania ich ręcznie.

Jak przebiega proces ocr’owania dokumentów?

1. Przygotowanie dokumentów do wczytania.
W tym celu należy zeskanować dokumenty (jedno- i wielostronnicowe) do jednego pliku (rozdzielczość 200dpi, odcień szarości) lub wykonać zdjęcie dokumentu za pomocą aplikacji mobilnej.
2. Dodanie pliku do systemu (np. Kokpit> Przegląd> Dodaj plik).

19_

3. Przetwarzanie dokumentów.
Na tym etapie system podzieli plik na pojedyncze faktury i odczytuje z nich dane: kontrahenta, numer dokumentu, daty (wystawienia, zakończenia dostawy / wykonania usługi, termin płatności), pozycje  oraz kwoty (netto, brutto i VAT w rozbiciu na stawki).

4. Weryfikacja dokumentów.
Polega na sprawdzeniu przez użytkownika poprawności rozpoznanych danych, które są prezentowane w panelu z prawej strony.

17_
5. Jeśli proces weryfikacji został ukończony, dane z dokumentów są gotowe do zaksięgowania w systemie lub eksportu do programów finansowo-księgowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *